fredag den 25. januar 2008

Pangfarver

Jeg er generelt ikke en af dem, der klæder sig i sort fra top til tå (selvom jeg har haft en forkærlighed for sort det sidste halve år... ho hum!) For jeg elsker farver. Noget af det bedste ved den nye sæson er for mig, når de nye farver kommer i butikkerne. Intet opdaterer garderoben som et stykke tøj i sæsonens nye farve(r).

Jeg har dog en forkærlighed for de mere afdæmpede farver - hvilket i min bog er farver som bordeaux, mørkelilla, dyb flaskegrøn, midnatsblå, petroleumsblå, sennepsgul osv kombineret med deres lysere søstre, pastellerne. Det er farver, som det er let at kombinere på kryds og tværs, og de er lette at få til at se elegante og stilige ud. Men efter uden problemer at kunne holde mig til den palette i flere år, byder sommeren 2008 åbenbart på pangfarver en masse.

Det er jo ikke et ukendt fænomen - pangfarver og sommer går gerne hånd i hånd. Men for en gangs skyld må jeg indrømme, at jeg faktisk er ret pjattet med nogle af farverne... Og med mit mørke hår klæder de mig faktisk (dog ikke neon-farver, de klæder sgu sjældent nogensomhelst!) Er dog stadig noget usikker på, hvordan jeg skal bruge dem; pang + sort er for grel en kombination, synes jeg, og lige så med pang + pang. Men måske man kan dæmpe den med en mildere nuance af samme farve? Det må sommeren vist vise...

Foreløbig har jeg kun prøvet mig frem med en hindbærrød t-shirt fra H&M (det er vist så billigt, at man godt kan tåle at eksperimentere lidt!) Så må vi se, om jeg bliver modigere, når solen for alvor bryder frem.

Her i hvert fald lidt farve-inspiration:

Versace, Celine og Vivienne Westwood


Vera Wang og Peter Jensen


Marc by Marc Jacobs og Zac Posen

Billeder fra style.com, alle billeder fra SS 08 kollektioner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Kom med dit guldkorn: